Manuaalinen yksilöterapia ja fysikaaliset hoidot

Manuaalinen yksilöterapia on fysioterapian hoitomuoto. Se voi olla lihasten, rangan tai nivelten mobilisoivaa käsittelyä, liikehoitoa tai esimerkiksi fascia-käsittelyä.

Sähköhoidot

Fysio-Eskolassa on kattava valikoima erilaisia elektroterapian hoitomuotoja. Sähköhoidoilla voidaan esimerkiksi lievittää turvotusta, tulehdusta, kipua sekä rentouttaa lihaksia tai tarvittaessa aktivoida lihaksia sähkön avulla. Käytössämme ovat luotettavat suomalaiset Diter sähköhoito- ja ultraäänilaitteet.

Sähköhoitoja ja yhdistelmähoitoja on useita erilaisia, räätälöimme hoidon asiakkaan vaivan mukaan. Fysioterapeuttimme ovat käyneet elektroterapian syventäviä opintoja ja elektroterapian hoidoista on saatu hyviä hoitotuloksia. Valikoimiimme kuuluu laaja kirjo erilaisia elektroterapian hoitomuotoja kuten erilaiset sähköt, laser, ultraääni, pulsoiva magneettiterapia. Fysioterapeuttisi kertoo sinulle hoitomuodoista lisää.

Esimerkki hoitokohteista:

• Akuutit vammat ja vammojen jälkitilat
  • Paikalliset tulehdukset, esim. supraspinatus tendiniitti, akillesjänteen tulehdukset, penikkavaivat
  • Lihasjännitystilat
  • Pehmytkudosvammat ja sairaudet
  • Erilaiset hermo-, nivel-, ja lihasperäiset kiputilat

Happihoidot

Käytössämme on enerigoistu happihengitys -menetelmä (Singlet Oxygen Energy), jossa hengitetään happiviiksien kautta happea joka on aktivoitu valolla. Tällainen happi on energisempää sekä täysin vaaratonta ja sivuvaikutuksetonta kun sitä annostellaan oikein. Happihoitoomme kuuluu sisäisesti otsonoitu happivesi. Happihoito parantaa hapenottokykyä, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, verenkiertoa ja elintoimintoja sekä tehostaa ravintoaineiden imeytymistä - lisäksi happi tuhoaa elimistön viruksia ja bakteereja.

Pulsoiva magneettiterapia

Pulsoiva magneettikenttäterapia (PMT) on ollut eräs Yhdysvaltojen, Kanadan sekä Etelä- ja Keski-Euroopan keskeisistä hoitomuodoista jo n. 25 vuoden ajan. Hoitomuodon tärkein fysiologinen vaikutus on hapen osapaineen nouseminen jopa kymmenkertaiseksi kudoksessa. Se merkitsee verenkierron tehostumista. Samalla solukalvon sähköjännite normalisoituu, eli happi ja ravintoaineet pääsevät tehokkaammin sisään soluun. Sen seurauksena soluaineenvaihdunta ja energiantuotanto tehostuu elimistön oman paranemisprosessin kautta.

Elektrolymfa

Ditelle Bene -laite on suunniteltu bioenergeettisen tasapainon ylläpitoon ja hoitoon. Elektrolymfa-hoito kiihdyttää kuona-aineiden poistumista sekä lisää ja tasapainottaa kehoa luonnollisin keinoin - samalla myös bioenergeettiset häiriöt korjaantuvat. Hoidolla on muutenkin useita positiivisia vaikutuksia veren- ja lymfakierron parantamisesta aina kuona-aineiden poistumisen kiihdyttämiseen. Lisäksi se ehkäisee muun muassa sydän- ja verisuoniongelmia, diabetesta sekä maksa-, munuais- ja virtsaelinten ongelmia. Hoito kestää noin 30-40 minuuttia.

Kylmäkompressio

Fysikaalisiin hoitohuotoihimme kuuluu myös kylmäkompressiohoito! Tätä varten olemme hankkineet Game Ready kylmäkompressiolaitteen. Se toimii kuntoutuksen apuna, auttaa palautumisessa, kivun lievityksessä ja vammojen ennaltaehkäisyssä.

"(Pesä)Ysit-Lapua alkuverryttelyssä astuin pesäpallon päälle ja nilkka siinä nyrjähti. Pelasin kuitenkin siinä pelissä. Mutta kuitenkin laitettiin heti kylmää, kohoasentoon ja puristuksiin nilkka. Pelin jälkeen kuitenkaan nilkka ei heti turvonnut vaan vasta seuraavana päivänä jalka oli turvoksissa. Tiistaina lääkäri suositteli kylmä,koho,kompressiota. Ja samana päivänä sain sitten GR laitteen, käytin sitä laitetta sitten säännöllisesti silloin kun ehdin. Mutta päivässä kertoja tuli ainakin viisi,(poislukien ke,pe.pelit silloin vierasreissuilla.)
Laitteen hyöty oli minulle hyvä sillä se laski turvotusta nilkassa ja auttoi minua selviytymään arjen askareista!
Ilman tätä laitetta tuskin pelikentille paluu ei olisi ollut noin pikainen. :) " - pesäpalloilija Annika Turtiainen

Ensimäminen kuva päivä tapahtuman jälkeen. Toinen kuva otettu viikko tapahtuneen jälkeen.

Suosittele meitä

Palveluitamme ovat mm.

• Sähköhoidot
  • Happihoidot