Enemmän elämään jo 35 vuotta!

Fysio-Eskolan 35 vuoden toiminnan takana on vuonna 1984 alkanut fysioterapeutti Maarit Eskola-Heikkisen yrittäjyys.
Vaikka paljon on muuttunut ja tapahtunut tänä aikana, niin yksi Eskola-Heikkisen periaate on ollut alusta alkaen sama: ”Liike on lääke”.

Fysio-Eskola on ollut aktivoivan fysioterapian ryhmäharjoittelun pioneeri jo 80 -luvulta lähtien.
Alkuaikoina piti alan ammattilaisiakin vakuutella harjoittelun hyödyistä. - Nyt tämä on arkea myös työterveyshuollossa, jossa aktivoinnin, innostamisen ja yksilöllisyyden lisäksi voidaan huomioida työtehtävien edellyttämä kehonhuolto.
Aktiivisesta harjoittelusta on hyvää tutkimusnäyttöäkin, etenkin ikäihmisten kohdalla. Viikoittaisia pienryhmiä Fysio-Eskolassa on lähes 60.

Fysio-Eskolan palveluvalikoimaa on alusta asti muokannut asiakkaiden tarpeet. Mm. Jalka- ja testiklinikan toiminta, isokineettinen mittaus- ja harjoittelulaite ovat esimerkkinä siitä, miten Lappeenrannassa on jopa Pohjoismaisittain ajatellen poikkeuksellinen palvelukokonaisuus esim. polvivaivojen kuntoutukseen.

Yrityksen toimintaa ohjaa itsenäisyys, perheyrittäjyys ja paikallisuus. Yrityksen omistavat Maarit Eskola-Heikkinen ja tyttärensä, fysioterapeutti Maria Hurskainen.
Juhlavuonna järjestämme erilaisia teemapäiviä, joista ensimmäisenä Aktivoivan fysioterapiatoiminnan 30 v. taipaleen kunniaksi lauantaina 23.2. on maksuttomia tutustumistunteja.