Hallitseeko kipu elämääsi? Käytätkö päivittäin särky­lääkkeitä?

Tyypillinen niska-hartialihasjännitys aiheuttaa usein päänsärkyä ja lihassärkyä, olkapään jännetulehduskipu herättää öisin, varpaisiin asti säteilevä ischias-selkäsärky vie toiminta- ja työkyvyn, polvinivelen nivelrikkokipu lyhentää päivittäisiä lenkkimatkoja, leikatun olkapään kipu vaivaa.

Kipu on asiakkaidemme yleisin syy tulla fysioterapiaan. Fysioterapeuteillamme on useita erilaisia kivunhoito-vaihtoehtoja, ja jokaiselle löytyy sopiva ja vatsaystävällinen vaihtoehto. -Monesti kipukohdasta on myös hyvä pitää kädet irti.

Akupunktio on tehokas kivun hoitomenetelmä, joka lievittää kipua, vilkastuttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa, poistaa tulehdusta ja turvotusta sekä rentouttaa. Myös migreeni, levottomat jalat ja fibromyalgia ovat asiakkaiden tyypillisiä diagnooseja.

Sähkökipuhoidot sopivat paikallisen kivun lievitykseen, tulehduksen ja turvotuksen rauhoittamiseen kudoksessa. Hoito sopii akuuttien vammojen ja vammojen jälkitilojen hoitoon. Esimerkiksi olka- tai kyynärpään jännetulehdus kannattaa hoitaa heti päivittäin, eikä antaa vaivan kroonistua.  Laser-hoito on myös tehokas hoito pinnallisten kipualueiden käsittelyyn.

Pulsoiva magneettikenttäterapia lisää tehokkaasti aineenvaihduntaa ja verenkiertoa. Se on ainoa fysikaalinen hoito, mikä ulottuu luukudokseen, joten sitä käytetään luunmurtumien hoidossa.  Lisäksi  hapen osapaineen nousu kudoksissa rentouttaa  lihaskireyksiä, ja tällaiset iskeemiset kiputilat saattavat helpottua jo yhdellä hoitokerralla. Happiviiksihengitys eli energisoitu happihengitys voidaan yhdistää magneettihoitoon parantamaan hapenottokykyä ja tehostamaan magneetin vaikutuksia.

Game Ready – kylmäkompressiohoito on Fysio-Eskolan uusin menetelmä kivun lievitykseen, rasitusvammoista ja leikkauksista nopeaan palautumiseen. Pumppaava kompressio aktivoi tehokkaasti lymfajärjestelmää.