Aktivoivan fysioterapian syksyn ryhmäkausi alkaa

Sana, mikä alkaa Koolla….se on Kunto! Sanotaan, että kaikki liikunta on hyväksi, mutta parannukseksi tarvitaan täsmäliikuntaa. Aktivoivan fysioterapian monipuoliset ryhmämme parantavat sekä ylläpitävät
toimintakykyä, ja Kunto tulee kaupan päälle. ”Kuria” olette varmaan kokeneet tunneillamme; eli on väliä
mitä tehdään ja miten  :) -KIITOS siis ryhmäläisille, että olette harjoitelleet uskollisesti, ja jotkut jopa vuodesta 1989 alkaen!

Kuljemme asiakkaiden mukana ( =ikäännymme yhdessä), joten satsaamme lisää senioriharjoitteluun
syksyn aikana. Valtakadun TH -saliin (eli hissitaloon!) panostamme uusilla laitteilla, jalkojen voimaharjoittelua painottaen. Voitte jo nyt sanoa kavereille, että helposti pääsee tehokkaille tunneille. Olesalin tunnit jatkuvat ennallaan.

Valtakadulla alkaa siis UUSI ryhmä senioreille keskiviikkoisin klo 13! Ja tarvittaessa toinen ryhmä perään klo 14. Tavoitteena on parantaa toimintakykyä ja tasapainoa ja lisätä voimaa jalkoihin. Ennen seniorivoimaryhmään tuloa on maksuton fysioterapeutin konsultaatio, missä varmistetaan harjoittelun soveltuvuus.

-Ikääntymisestä puheenollen: Tuula ja Maikki saivat lääkintävoimistelijatodistukset 40 vuotta sitten!
Fysio-Eskolassa on muutenkin pitkiä työuria, ja siten erittäin hyvää ja monipuolista fysioterapian osaamista. Muistutan vielä, että fysioterapeutin vastaanotolle voi tulla ilman lääkärin lähetettä. Tuki- ja liikuntaelinvaivoissa fysioterapeutin suoravastaanotto-toiminta toivottavasti yleistyy myös tulevalla hyvinvointialueella. Meillä SVO-koulutuksen (15 op) ovat käyneet Irmeli ja Maria. Sisäisiä vahvistuksia on myös akupunktio Noralla ja Jonna Jalkaklinikalla.

Monipuolisen fysioterapiaosaamisen sulatus käytäntöön tapahtuu ryhmissä. Teemakurssit ovat niistä tiivistetyt tehopaketit: elo-syyskuussa käynnistyvät nivelrikkoryhmä, pitävä lantionpohja, Footbic, MiesKuntoon, Spiraalistabilaatio ja äitiyspilatekset raskaana oleville sekä synnyttäneille. Lisäksi olkapää- ja selkäkurssit.

Pääosin ryhmävalikoima on ennallaan, seniorituntien ohella lisätään Maijun ja Marian Spiraalistabilaatio-tunteja.

Monipuolisesta valikoimastamme voi koostaa myös erilaisia lahjapaketteja: luentoja, hoitoja/hemmottelua,
yhteistä jumppaa. Sisältöä voi räätälöidä halun mukaan. -Tämä kannattaa muistaa! Nettisivuilla
on näistä lisää.

Nettisivuilta löytyy myös luettelo hoitolaitteista, joita saa vuokrata kotiin. Olemme halunneet panostaa hoidon jatkuvuuteen myös kotona. Monessa vaivassa verenkierron parantuminen auttaa, ja sitä tekevät mm. pulsoiva magneettiterapia, elektrolymfa -jalkakylpy, Recovery Pump -palautumislahkeet.
Erityismainintana GameReady-kylmäkompressiolaite ennen ja jälkeen nivelleikkauksen. Kotihoitolaitevuokraamossa on myös muita laitteita hyvinvoinnin tueksi.

Keskiviikkona 31.8. on perinteisesti jumppailta: nyt Muinaisrantaraitin Pumppuhuoneella.
Erilaisia jumppapisteitä voi testata klo 18-20. 100 ensimmäistä saa yllätyslahjan! Pumppuhuoneen
terassilla on buffet ja taustamusiikkia. Tervetuloa koko perhe! Tästä lisää elokuussa! Tapahtuma on
jälleen yhteistyössä Nordean kanssa.

”sanotaanetteikukaanjaksakirjeitänilukeaniintässänyttestielijosoletlukenuttähänastiniin“
koodilla ”luettu” saa KunnonKaupasta valinnaisen Incrediwear tuotteen -10%.

Maikki ja Fysio-Eskolan henkilökunta