Nyt Fysio-Eskolasta Recovery Pump tehokkaampaan palautukseen

RecoveryPump®-hoito on ainoa lääketieteellisesti todistettu pneumaattinen laitteisto, joka nopeuttaa palautumista, parantaa verenkiertoa ja poistaa turvotusta. Recovery Pumpin käytöstä hyötyvät niin huippu-urheilijat kuin ikäihmisetkin.

RecoveryPump on johtava lihasten palautumislaite. Se on markkinoiden ainoa ensisijaisesti palautumiseen suunnattu kompressiota tuottava laite, joka on valmistettu yhteistyössä lymfalaitteiden asiantuntijoiden kanssa.
RecoveryPumpilla vilkastutat kuona-aineiden poistumista kehosta sekä hoidat turvotusta ja lihasväsymystä. Laitteen käyttö on helppoa ja turvallista.

Recovery Pump hoito 30 min 20 €

Ajanvaraukset puh 020 743 7290.

Laitteen voi vuokrata myös kotiin. (Viikkovuokra 130 €)

Vaiheittainen kompressio

Tehokkaampaa palautumista tavoiteltaessa on tärkeää, että kompressio kohdennetaan hoitoalueelle vaiheittain ja nopeissa sykleissä.

RecoveryPumpin kompressiojärjestelmä toimii vaiheittain. Yhden kennon täytyttyä  paine pysyy yllä ja seuraava kenno täyttyy. Kaikkien kennojen täytyttyä kompressio vapautuu kerralla. Tämä on ainoa kompressiohoidon muoto, jonka hyödystä lihasten palautumisessa on tieteellisillä tutkimuksilla saavutettua näyttöä.

RecoveryPumpin järjestelmässä  mansettien täyttösykli on erittäin nopea, jopa 30 sekuntia tyhjästä täyteen kompressioon. Järjestelmällä maksimoidaan sekä kompression pito että syklien määrä yhdellä hoitokerralla ja saavutetaan paras lopputulos lihasten palautumisessa, kun ”pumppaava” kompressio toistuvasti laittaa hapettoman veren ja kuona-aineet liikkeelle.

Ylivoimainen kompressio - nopeampi, tehokkaampi lopputulos

Kompression jaksotuksella on merkittävä vaikutus siihen, kuinka tehokkaasti paineilmalla toimiva kompressiojärjestelmä toimii kuona-aineiden poistamiseen nopeasti ja tehokkaasti.

Jotkin palautumiseen käytettävistä kompressiolaitteista täyttävät ja tyhjentävät mansetit kenno kennolta, kun taas toiset täyttävät koko manstin ennen paineen vapauttamista. Tämä toiminnallinen ero voi vaikuttaa suurestikin siihen, kuinka lihasten palautuminen tehostuu.

RecoveryPumpin vaiheittainen kompressio on tehokas hoitomuoto palautumiseen. Se tuottaa 1-2 tunnin kestoisella hoidolla tulokset, joita vastaava tulos lihaksissa saavutetaan 12-48 tunnin levolla.

Tässä vaiheittaisessa kompressiossa järjestelmä tuottaa kompression toistuvina sykleinä, joissa mansetti täyttyy kokonaan kenno kennolta 30-40 sekunnissa ”lypsäen” lihakset koko raajan pituudelta. Tällä tavoin saadaan hapeton veri ja kuona-aineet hoitoalueella liikkeelle mahdollisimman tehokkaasti. (lähde www.palautuminen.com)

Vaihtoehtoiset, ”aaltomaisella” tai ”pulssimaisella” eli peristalttisella kompressiolla toimivat järjestelmät tuottavat kompression kerrallaan lyhyinä jaksoina yhteen osaan raajasta eikä kompressiolla saavuteta riittävää tehostusta nesteiden kiertoon, jotta palautumista voitaisiin lyhyellä käytöllä nopeuttaa. Peristalttiseen kompressioon perustuvat järjestelmät vaativat huomattavasti pidemmän, useamman tunnin mittaisen hoitojakson saavuttaakseen saman lopputuloksen, joka RecoveryPumpin vaiheittaisella kompressiolla saavutetaan 1 tunnissa.

Lisätietoja Recovery Pumpista puh 020 743 7290 tai toimisto@fysio-eskola.fi

Yhteistyössä: