Manuaalinen fysioterapia ja fysikaaliset hoidot

Apua tuki- ja liikuntaelin­ongelmiin

Fysio-Eskola Oy tarjoaa laadukasta fysikaalista hoitoa ja manuaalista yksilöterapiaa Lappeenrannassa. Manuaalinen yksilöterapia on fysioterapian hoitomuoto: se voi olla lihasten, rangan tai nivelten mobilisoivaa käsittelyä, liikehoitoa tai esimerkiksi fascia-käsittelyä.

Voit tulla fysioterapiaan joko lääkärin lähetteellä tai ilman. Varaa aika vastaanotollemme joko puhelimitse tai nettiajanvarauksen kautta. Ota yhteyttä!

Palveluitamme ovat mm.

Lue lisää kipuhoidoista blogikirjoituksestamme.

Sähkö­hoidot

Sähköhoidot

Fysio-Eskolassa on kattava valikoima erilaisia elektroterapian hoitomuotoja. Sähköhoidoilla voidaan esimerkiksi lievittää turvotusta, tulehdusta, kipua sekä rentouttaa lihaksia tai tarvittaessa aktivoida lihaksia sähkön avulla. Käytössämme ovat luotettavat suomalaiset Diter-sähköhoito- ja -ultraäänilaitteet.

Sähköhoitoja ja yhdistelmähoitoja on useita erilaisia, ja räätälöimme hoidon asiakkaan vaivan mukaan. Valikoimiimme kuuluu laaja kirjo erilaisia elektroterapian hoitomuotoja, kuten erilaiset sähköhoidot, laserhoidot, ultraäänihoidot sekä pulsoiva magneettiterapia. Fysioterapeuttimme ovat käyneet elektroterapian syventäviä opintoja, ja elektroterapian hoidoista on saatu hyviä hoitotuloksia. Fysioterapeuttisi kertoo sinulle hoitomuodoista lisää.

Esimerkkejä hoito­kohteista

• Akuutit vammat ja vammojen jälkitilat
  • Paikalliset tulehdukset, esim. supraspinatus tendiniitti, akillesjänteen tulehdukset, penikkavaivat
  • Lihasjännitystilat
  • Pehmytkudosvammat ja sairaudet
  • Erilaiset hermo-, nivel- ja lihasperäiset kiputilat

Happi­hoidot

Käytössämme on energisoitu happihengitys-menetelmä (Singlet Oxygen Energy), jossa hengitetään happiviiksien kautta happea, joka on aktivoitu valolla. Tällainen happi on energisempää eikä siihen liity vaaroja tai sivuvaikutuksia, kun sitä annostellaan oikein. Happihoitoomme kuuluu sisäisesti otsonoitu happivesi. Happihoito parantaa hapenottokykyä, vilkastuttaa aineenvaihduntaa, verenkiertoa ja elintoimintoja sekä tehostaa ravintoaineiden imeytymistä – lisäksi happi tuhoaa elimistön viruksia ja bakteereja.

Nettiajanvaraukseen
Happihoidot

Pulsoiva magneetti­terapia

Pulsoiva magneettikenttäterapia (PMT) on ollut eräs Yhdysvaltojen, Kanadan sekä Etelä- ja Keski-Euroopan keskeisistä hoitomuodoista jo noin 25 vuoden ajan. Hoitomuodon tärkein fysiologinen vaikutus on hapen osapaineen nouseminen jopa kymmenkertaiseksi kudoksessa. Se merkitsee verenkierron tehostumista. Samalla solukalvon sähköjännite normalisoituu, eli happi ja ravintoaineet pääsevät tehokkaammin sisään soluun. Sen seurauksena soluaineenvaihdunta ja energiantuotanto tehostuvat elimistön oman paranemisprosessin kautta.

Pulsoiva magneettiterapia

Elektro­lymfa

Elektrolymfa

Ditelle Bene -laite on suunniteltu bioenergeettisen tasapainon ylläpitoon ja hoitoon. Elektrolymfahoito kiihdyttää kuona-aineiden poistumista sekä lisää ja tasapainottaa kehoa luonnollisin keinoin – samalla myös bioenergeettiset häiriöt korjaantuvat. Hoidolla on muutenkin useita positiivisia vaikutuksia veren- ja lymfakierron parantamisesta aina kuona-aineiden poistumisen kiihdyttämiseen saakka. Lisäksi se ehkäisee muun muassa sydän- ja verisuoniongelmia, diabetesta sekä maksa-, munuais- ja virtsaelinten ongelmia. Hoito kestää noin 30–40 minuuttia.

Kylmä­kompressio

Fysikaalisiin hoitoihimme kuuluu myös kylmäkompressiohoito. Tätä varten olemme hankkineet Game Ready -kylmäkompressiolaitteen. Se toimii kuntoutuksen apuna, auttaa palautumisessa, kivun lievityksessä ja vammojen ennaltaehkäisyssä.

Kylmäkompressio Kylmäkompressio Kylmäkompressio

”(Pesä)Ysit-Lapuan alkuverryttelyssä astuin pesäpallon päälle, ja nilkka siinä nyrjähti. Pelasin kuitenkin siinä pelissä. Laitettiin heti kylmää, kohoasentoon ja puristuksiin nilkka. Pelin jälkeen nilkka ei kuitenkaan heti turvonnut, vaan vasta seuraavana päivänä jalka oli turvoksissa. Tiistaina lääkäri suositteli kylmä, koho ja kompressiota. Samana päivänä sain sitten GR-laitteen, jota käytin säännöllisesti silloin, kun ehdin. Päivässä kertoja tuli ainakin viisi (pois lukien keskiviikon ja perjantain pelit silloin vierasreissuilla).

Laitteen hyöty oli minulle hyvä, sillä se laski turvotusta nilkassa ja auttoi minua selviytymään arjen askareista! Ilman tätä laitetta pelikentille paluu tuskin olisi ollut noin pikainen. :)”
Pesäpalloilija Annika Turtiainen

Kylmäkompressio Kylmäkompressio Annika Turtiainen

Ensimmäinen kuva on otettu päivä tapahtuman jälkeen. Toinen kuva on otettu viikko tapahtuneen jälkeen.

XCryo Huippukylmahoito

X°CRYO – kylmähoito­laite

Suomessa kehitetty ja valmistettu X°CRYO on suunniteltu käytettäväksi ihon, nivelten ja lihasten paikallisiin huippukylmähoitoihin eri puolille kehoa. Se soveltuu erityisesti liikkuvuuden lisäämiseen sekä tulehduksien ja turvotuksen lieventämiseen esimerkiksi polvissa, nilkoissa, ranteissa ja kyynärpäissä. Huippukylmähoitoa voi tehdä myös kasvoille siihen suunnitellulla cryofacial-maskilla. X°CRYO-laitteella hoito on helppoa, turvallista ja nopeaa. Suositeltu hoidon kesto on 1-3 minuuttia

Urheilullinen suorituskyky ja palautuminen