Fysioterapia ennen ja jälkeen leikkauksen

Kuntoutus leikkauksen jälkeen

Fysio-Eskolassa leikkausten jälkeinen fysioterapia ja kuntoutus toteutetaan viimeisimpiin tutkimuksiin ja käypähoitosuosituksiin perustuen. Vastaanottomme sijaitsee Lappeenrannassa – varaa aika joko puhelimitse tai nettiajanvarauksen kautta. Ota yhteyttä!

Fysioterapia – vaihto­ehto leikkaukselle

Uudet suomalaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että fysioterapia on ihmisen kannalta usein leikkausta parempi vaihtoehto, erityisesti olkapään ja polven kuntoutuksessa. Kannattaa keskustella lääkärisi kanssa leikkauksen eri vaihtoehdosta.

Fysio-Eskolassa olemme valmiina palvelemaan sinua joko leikkauksen jälkeisen tai vaihtoehtoisen kuntoutukseen merkeissä. Fysioterapia voidaan toteuttaa myös allasterapiana. Meillä on käytössämme myös isokineettinen mittaus- ja harjoituslaite, jolla pystymme luotettavasti mittaamaan kuntoutuksen edistymistä ja tekemään turvallisesti lihasvoima- ja liikkuvuusharjoitteita.

Leikkauksen jälkeinen fysioterapia ja kuntoutus tunnetaan myös post-operatiivisena kuntoutuksena.

Leikkaukseen valmistava ja valmentava fysioterapia

Valmistaudu tulevaan leikkaukseen fysioterapeutin ohjauksella!

Saat ohjausta ja neuvontaa sekä tukea että valmennusta leikkaukseen valmistautumisessa ja siitä kuntoutumiseen.
Erityisesti suositeltavaa ennen tekonivelleikkauksia!

Nilkka, polvi tai lonkka

Leikkausta edeltävät, valmistavat harjoitteet. Monesti samoilla harjoitteilla voit aloittaa operaation jälkeen, leikkaava lääkäri määrää luvat tarkemmin.
Kyynärsauvakävely sekä tasamaalla että portaissa. Oikea kyynärsauvakävelyn tekniikka auttaa palautumiseen sai jalalle varata painoa tai ei!
Lääkkeettömät kivunhoito mahdollisuudet ja GameReady kylmäkompressiohoitolaitteen vuokraus kotiin, koehoito. Ensimmäiset viikot operaation jälkeen tärkeitä kuntoutumiselle!

Selkä

GameReady kylmäkompressiohoitolaitteen vuokraus kotiin, koehoito fysioterapeutin ohjauksessa.
Lepoasennot ja liikkuminen.

Olkapää

Leikkausta edeltävät, valmistavat harjoitteet. Leikkauksen jälkeiset harjoitteet leikkaavan lääkärin ohjeiden mukaan. Lääkkeettömät kivunhoito mahdollisuudet - GameReady kylmäkompressiohoitolaitteen vuokraus kotiin, koehoito.

Fysioterapeutin  alkututkimus 60 min 75€, varaa aika puhelimitse 020 743 7290 tai nettiajanvarauksen kautta.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!