Sidas-tuki­pohjalliset Lappeen­rannasta

Jalka­klinikalta hyvinvointia jaloillesi

Kun jalkaongelmat vaivaavat, tule käymään Fysio-Eskolan jalkaklinikalla Lappeenrannassa. Tarjoamme yksilöllisiä ratkaisuja jalkojesi hyvinvoinnin parantamiseksi. Varaa aika vastaanotolle puhelimitse 020 743 7290 tai nettiajanvarauksen kautta. Ota yhteyttä!

Jalkaterän ja nilkan virheellinen asento tai toiminta voivat aiheuttaa kipua polveen, lonkkaan, ristiselkään ja jopa niskaan saakka. Jalkaklinikalle hakeutumisen syynä voi olla:

• polven tai lonkan kivut
  • plantaarisfaskiitti
  • alaraajojen pituusero tai asentovirhe
  • vaivaisenluukipu
  • penikkavaivat
  • alaraajojen rasitusvammat
Soita ja varaa aika

Alaraajatutkimuksella kartoitetaan alaraajavaivat

Alaraajaongelmat ovat laaja-alaisia, ja ne vaikuttavat koko kehoon, minkä vuoksi on tärkeää tutkia asiakas kokonaisvaltaisesti. Alaraajatutkimuksella kartoitetaan alaraajojen toimintaa jalkapohjasta aina lantiokoriin asti. Tutkimuksen pohjalta suunnitellaan tarvittavat jatkotoimenpiteet mm. tukipohjallisten tarve, fysioterapiahoidot tai tuennat.

• Jalan kuormitustutkimus podoskoopilla (peilipöytä)
  • Alaraajan nivellinjaukset seisten jatoiminnallisesti
  • Videoitu askellus kävellen tai juosten
  • Askelluksen tai kävelyn ohjaus
  • Alaraajanivelten liikkuvuudet
  • Lihastasapainon tai lihaskireyksien tutkiminen
  • Kävelyanalyysi Digitsole älypohjallisilla

Kävely- ja juoksuanalyysi Digitsole-älypohjallisilla

Digitsole -älypohjalliset on suunniteltu jalkaterän ja alaraajojen biomekaniikan selvittämiseen kävelyssä ja juoksussa. Digitsole teknologian avulla voidaan kävelystä ja juoksusta mitata tarkasti useita eri kävelyn osatekijöitä, kuten kävelyprofiilin tarkka määrittäminen tuki- ja heilahdusvaiheissa sekä pronaatio supinaatio kulmien ja painopisteen muutokset jalkaterässä kävelyn eri vaiheissa. Mittausten tekeminen on nopeaa ja nykyaikainen ohjelmisto tarjoaa mahdollisuuden mitata liikkumista mahdollisimman luonnollisesti.

Sidas-pohjalliset tukevat jalkaa

Sidas-tukipohjallinen on toiminnallinen ja yksilöllinen pohjallinen, joka antaa hyvän tuen ja iskunvaimennuksen. Sidas-tukipohjallinen auttaa jalkakipuihin, korjaa jalkaterän virheasentoa sekä ohjaa ja aktivoi koko kehon toimintaa.

Podiatech by Sidas -järjestelmä on ranskalainen, laadukas menetelmä alaraajojen tutkimiseen sekä yksilöllisten ja toiminnallisten tukipohjallisten valmistamiseen. Suomessa tuotteet ovat olleet käytössä vuodesta 1984 lähtien, ja Fysio-Eskolassa Sidas-tukipohjallisten muotoilu aloitettiin vuonna 1988.

Lue lisää Sidas-menetelmistä ja -pohjallisista!

Sidas-tuki­pohjallisilla

• Parempi iskunvaimennus
  • Kuormitus jalkaterässä tasaantuu
  • Nilkan ja jalkaterän asento ja koko vartalon toiminta paranee
  • Kivuttomuus

Ajanvaraus puh 020 743 7290

PODOSmart älypohjallis-analyysi

Pohjallisten muotoilu

Sidas-tukipohjalliset valmistetaan aina alaraajatutkimuksen perusteella. Pohjalliset tehdään meillä paikanpäällä käsityönä ja saat ne heti mukaasi. Jos pohjalliset tehdään samalla kertaa alaraajatutkimuksen kanssa, varataan aikaa 1 h 45 min. Jos alaraajatutkimuksen jälkeen pohjalliset muotoillaan eri kerralla, varataan muotoiluaikaa 45 min. Kaksien pohjallisten muotoiluun varataan 1 h 15 min.

Tuo pohjallistenmuotoiluajalle mukanasi kengät, joissa pohjallisia on tarkoitus käyttää, sillä pohjallinen leikataan kengän mukaan. Pohjallisia voit siirtää kengästä toiseen, jos kengän malli; esim. lestin leveys on kengissä samanlainen. Huomioi, että esim. turvakengän ja lenkkikengän mallit ovat hyvin erilaisia.

Noin kuukauden kuluttua pohjallisten muotoilusta suosittelemme kontrollikäyntiä, jossa varmistetaan pohjallisten toimivuus ja tarvittaessa pohjallisiin tehdään muutoksia. Huomioithan, että uusi asento vaatii jalalta totuttelua, joten ensimmäisen kuukauden aikana olisi pohjallisia hyvä käyttää säännöllisesti.

Soita ja varaa aika