Enemmän elämään ke 9.8.2023 alkaen!

Unohtakaamme aloitus :)

Monta asiaa varmaan saisimme enemmän aikaan, jos ei tarvitsisi ALOITTAA! ”Tarttis tehdä jotain”-”Kun ei saa aikaseksi”-”Mikähän olisi itselle hyväksi”….näitä moni ihminen pähkäilee, eikä osaa aloittaa mitään, mikä parantaisi omaa hyvinvointiansa.

Me ja te kaikki yhdessä voimme kannustaa sitä pähkäilijää tulemaan mukaan aktivoivan fysioterapian ryhmiimme. Elokuussa mahtuu hyvin kokeilemaan maksutta, ja henkilökohtaisen
”pähkäilyajan” saa elokuussa hintaan 25 €.
Ajanvaraus vaan fysioterapeuteillemme.

Ja SINÄ, uuden vakiryhmäläisen tuoja, saat itsellesi 50 euron lahjakortin Fysio-Eskolan yksilöhoitoihin!

Ryhmämme ovat siis virallisesti aktivoivaa fysioterapiaa. Voisi sanoa, että liikuntaa, missä on fysioterapia mukana. Siksi, ja että myös ohjaus on mahdollista, pieni ryhmäkoko on tärkeää. Se tietty näkyy hinnassa, mutta esim. kahdesti viikossa käynti maksaa noin lounasruokailun verran. – molemmat tärkeää toimintakyvyn kannalta.
Aktivoiva fysioterapia tarkoittaa myös, että ryhmät ovat juridisesti terveydenhuoltoa, ja siten ilman arvonlisäveroa. Siksi ryhmiimme ei voi tulla kuka vaan ja milloin vaan.

Mutta, surffailu omien vaihtelevien aikataulujen mukaisesti on mahdollista, kun hintaan lisätään liikunnan alv 10 %. Tämän voi sopia fysioterapeuttiemme kanssa.

Fysioterapiaanhan on aina voinut tulla ilman lääkärin lähetettä, ja tänä vuonna lähetettä edellyttävä hoidon pieni Kela-korvaus jäikin pois. Fysioterapeutin suoravastaanotosta väitellyt Eira Karvonen sanoo, että tuki- ja liikuntaelinvaivaivaiset voisivat 90 %:sti mennä suoraan fysioterapeutin luo. Tämä säästäisi aikaa ja rahaa ja lääkäriresursseja muuhun perusterveydenhuoltoon, ja ennen kaikkea: asiakas pääsee nopeammin tarvitsemaansa hoitoon. Tätä korostan myös Etelä-Karjalan hyvinvointialueen
varavaltuutettuna!

Liike on hyvä lääke kun sen oikein annostelee! On edelleen todella mahtavaa, että senioreiden ryhmät ovat
lisääntyneet ja siellä taitaa ollakin meidän aktiivisinta porukkaa. On ymmärretty kaksi kertaa viikossa tehtävän VOIMAharjoittelun merkitys. Kotijumpat ovat tärkeä asia, mutta valitettavasti lihasvoiman parantuminen tarvitsee tehokkaampaa tekemistä.

Tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoidossa on vahva näyttö liiketerapian vaikutuksesta. Teemakurssit ovat siten aktiivinen kuntoutusmuoto, missä saa täsmäharjoittelua kunkin teeman mukaan.
Elo-syyskuussa käynnistyvät jälleen nivelrikkoryhmä, pitävä lantionpohja, äitiyspilates, Footbic, spiraalistabilaatio, MiesKuntoon sekä selkä- ja olkapääkurssit.

Edelleen muistutan:

Nettisivuilla on myös luettelo hoitolaitteista, joita saa vuokrata kotiin. Olemme halunneet panostaa hoidon jatkuvuuteen myös kotona. Monessa vaivassa verenkierron parantuminen auttaa, ja sitä tekevät mm. pulsoiva magneettiterapia, elektrolymfa -jalkakylpy ja Recovery Pump -palautumislahkeet. Erityismainintana GameReady -kylmäkompressiolaite nivelleikkausten jälkeen. Kotihoitolaitevuokraamossa on myös muita laitteita hyvinvoinnin tueksi.

Monipuolisesta valikoimastamme voi koostaa myös erilaisia lahjapaketteja: luentoja, hoitoja/hemmottelua,
yhteistä jumppaa. Sisältöä voi räätälöidä halun mukaan.
-Tämä kannattaa muistaa! Nettisivuilla on näistä lisää.

Maanantaina 7.8. on perinteisesti jumppailta: perinnettä tehdään Muinaisrantaraitin Pumppuhuoneella.

Kello 17.30-19.30 välillä on ryhmäkuntopiiri. Pisteissä on spiraalistabilaatio, joustovenyttelyt, Kahvakuula/irtopainot, kuminauhat ja Nordean korolliset portaat. Testipisteissä voit mitata mm. oman kehon pituuden ja puristusvoiman. Huilitaukoa voi pitää palautumislahkeilla. Lapsille on tarjolla myös oma puuhapiste.

Pumppuhuoneen terassilla on buffet ja taustamusiikkia. Tervetuloa koko perhe. Tapahtuma on jälleen yhteistyössä Nordean kanssa.

Syksyn aikana 7-vuotta täyttävä KunnonKauppa uudistuu. Ilmeen lisäksi uudistuvat Tempur tuotteet ja
lanseeraamme Palautumis-studion, missä uni ja Tempur ovat isossa osassa. Elokuussa ryhmäläisille erä tyynyjä -20 %, testityynyjä -40 %. Tyynyn ostajille maksuton UNI-kurssi alkusyksystä.

Maikki ja Fysio-Eskolan henkilökunta

Tutustu tästä ryhmätarjontaan ja