Kesän teemaillat

Tulossa aikuisen naisen lantionpohja, SpiraaliStabilaatio, tietoa ja tekemistä raskaana oleville ja synnyttäneille, JomonShindo, Footbic sekä miehen lantionpohja.

Kesän teemailtoihin voit ilmoittautua sähköpostilla toimisto@fysio-eskola.fi tai puh 020 743 7290.

Maksutapoina käyvät myös ePassi, Smartum, Eazybreak ja Edenred.

Keskiviikkona 30.6. klo 16.30
AIKUISEN NAISEN LANTIONPOHJA

Tietoa ja tekemistä:
Tiesitkö, että hengitys/pallean toiminta, lantionpohjan lihakset ja
purentalihasten toiminta liittyvät toisiinsa?
Löydä lantiosi lattia ja keskivartalon syvä lihastuki sekä opi rentouttamaan niitä.

Tervetuloa kaikki aikuiset naiset!

Hinta 35€, kesto 1,5 h.

LP-fysioterapeutti Irmeli Petro.

Keskiviikkona 7.7. klo 16.30
SpiraaliStabilaatio ryhmä 1

Spiraalistabilaatio on harjoittelumuoto, jossa käytetään menetelmään suunniteltuja vastuskuminauhoja.
Tavoitteena on spiraalimaisten (kiertävien) lihastoimintaketjujen avulla parantaa liikkumista sekä ryhtiä.

Harjoitteissa vartaloa pidennetään ylöspäin ja paine selän välilevyiltä vähenee.
SPS-metodia käytetään selkäkipujen ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Skolioosin hoidossa aivan
erinomainen menetelmä.
Lempeillä harjoituksilla parannetaan ryhtiä, kehonhallintaa, tasapainoa sekä kävelytekniikkaa.
Tavoitteena on liikkuessa hyvin tuettu, mutta vapaa selkäranka.

Hinta 39€, kesto 2h. Toinen ryhmä Keskiviikkona 14.7. klo 16.30.

Fysioterapeutti, SPS-ohjaaja, Maiju Mantere.

Keskiviikkona 21.7. klo 16.30
Tietoa ja tekemistä raskaana oleville ja synnyttäneille

Kuinka lantionpohjaa tulisi huomioida raskaana ollessa ja synnytyksen jälkeen?
Millaisia lantionpohjan harjoitteita kannattaisi tehdä? Millaisia lantionpohjan oireita
voi tulla ja miten voin hoitaa niitä? Aiheena myös suorien vatsalihasten erkauma, episiotomia- ja sektioarvet sekä purentavaivat. Lisäksi teemme lantionpohjan harjoitteita, jotka tukevat raskauden ja
synnytyksen jälkeistä aikaa.

Hinta 35€, kesto 1,5h.

Äitiysfysioterapeutti Nora Cedergren.

Torstaina 22.7. klo 16.30 Footbic tutuksi-tunti

Footbic sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille jalkojen hyvinvoinnista ja moninaisemmista vaivoista kärsiville.
Sisältää kaksi basic- palloa, harjoitevihko ja harjoitteiden ohjaus pienryhmässä (kesto 45 min).

Hinta 55€.

Fysioterapeutti, alaraaja-asiantuntija Jonna Pesonen.

Tiistaina 27.7. klo 16.45 JomonShindo

Tule rentoutumaan ja palautumaan Jomon-Shindo rentoutus- meridiaanivenyttely ryhmään.

Hinta 15€.

Jomon-Shindo ohjaaja, fysioterapeutti Tuula Taina.

Keskiviikkona 4.8. klo 16.30 Miehen lantionpohja

Tietoa ja tekemistä:
Selkä kuntoon keskivartalon syvien lihasten harjoittelulla
Tiesitkö, että lantionpohjan lihakset kannattelevat ryhtiä, muodostavat lantion lattian.
Opit löytämään tärkeät tukilihakset ja myös rentouttamaan niitä. Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille miehille!

Hinta 35€, kesto 1,5h.

Lantionpohjan fysioterapiaan erik. fysioterapeutti Irmeli Petro.

Maksutapoina käyvät myös ePassi, Smartum, Eazybreak ja Edenred.