Kevään ekstra jumpparyhmät, ÄitiysPilates- ja Footbic-ryhmät alkavat toukokuussa.

Sauvakävelyä, kuntopiiri/toiminnallinen harjoittelu ja Maikin Ole-tunti

Ekstraryhmät starttaavat ensi viikolla!

Ekstraryhmien aikataulu ja sisältö seuraavasti:

Ti klo 18:00 ohjattu sauvakävely + jumppa (ti 11.5., ti 18.5. ja ti 25.5.)
- kokoontuminen Kimpisen urheilukentän parkki, Jos tarvitset kävelysauvat kerrothan asiasta ilmoittautumisen yhteydessä.

Ke klo 17:15 Ulkojumppa/Toiminnallinen Harjoittelu (ke 5.5., ke 12.5., ke 19.5. ja ke 26.5.)
Paikka entinen, kesätatterin suoralla, Pusupuiston alueella.

To klo 17:30 ohjattu sauvakävely + jumppa (to 6.5., to 20.5. ja to 27.5.)

Pe klo 16:30 Maikin tunti Ole-salilla, sisältö vaihtelee (pe 7.5., pe 14.5., pe 21.5. ja pe 28.5.)

Ulkojumpissa säävaraus, eli jos kunnolla sataa niin silloin jumppia ei pidetä. Tihkusade ei meitä haittaa.

Toukokuun ekstraryhmät 10€/ kerta. Maksu paikan päällä käteisellä.
Näissä ryhmissä voit myös korvata kevään ryhmäkäyntejä.

Sitova ilmoittautuminen samana päivänä puoleen päivään mennessä. Ilmoittautuminen toimistoon p.0207437290 tai toimisto@fysio-eskola.fi. Ryhmiin otetaan max. 10 osallistujaa.

Muutokset ryhmäkokoihin mahdollisia ottaen huomioon Korona-rajoitukset.

Seuraavat ÄitiysPilates-kurssit ennen kesätaukoa

Raskaana olevat ma 17.5. klo 17.30 (5x) 69,-
Synnyttäneet to 20.5. klo 10 (5x) 69,-

Molemmilla kursseilla saat yksilöllistä äitiysfysioterapeutin ohjausta ja huomiointia. Tunneilla on oma teema, joissa käydään läpi raskausaikaan tai synnytyksen jälkeiseen aikaan liittyviä asioita. Tule kurssille yksin tai ystävän kanssa – kurssilta voit löytää myös uusia äitiystäviä! Muista myös mahdollisuus varata aika yksilökäynnille äitiys/lantionpohjanfysioterapiaan. Ohjaajana on Nora Cedergren, joka on erikoistunut äitiys- ja lantionpohjanfysioterapiaan.

Äitiyspilates raskaana oleville alkaen ma 17.5.2021 klo 17.30
(th-Sali, Valtakatu 38, 5 krs.) 69,-

Viiden kerran kurssilla

• opit käyttämään lantionpohjan lihaksia oikein (aktivointi ja rentoutus)
  • lempeitä, mutta tehokkaita harjoitteita, jossa keho pääsee myös rentoutumaan
  • harjoitteet kohdistuvat raskauden tuomien kehon muutosten alueille
  • harjoitteet valmistavat sinua synnytykseen sekä helpottavat siitä palautumisessa

Äitiyspilates synnyttäneet alkaen to 19.5. klo 10
    (ole-Sali, Raatimiehenkatu 18) 69,-

Viiden kerran kurssilla

• voit tulla vauvan kanssa yhdessä tunnille (vauva voi nukkua, pötkötellä matolla tai voit ottaa vauvan mukaan harjoitteisiin)
  • suositus tulla tunnille jälkitarkastuksen jälkeen - herätellään lantionpohjan lihaksia ja keskivartalon tukea
  •  tunnilla tehdään harjoitteita, jotka tukevat erkauman palautumista sekä koko kehon toiminnallisuutta
  • saat helpotusta niska-hartiaseudun jännityksiin
  • tehokkaita, mutta turvallisia keskivartalon ja koko kehon toiminnallisia liikkeitä, sekä lempeitä liikkuvuus- ja rentoutusharjoitteita

Ilmoittautua voit nora.cedergren@fysio-eskola.fi tai puh 020 743 7290

Kevään viimeiset Footbic-kurssit

Seuraavat kurssit alkavat ti 18.5. klo 13.30 ja to 20.5. klo 16.30

Footbic on helppo, innostava ja äärimmäisen tehokas kuntoutusohjelma, jossa treenataan jalkaterän lihakset pehmeitä Footbic-palloja hyödyntäen.
“Et pysty kehittämään jalkateriesi lihaksia painoja nostelemalla. Vahvistat niitä oikealla kuntoutusohjelmalla ja oikeanlaisilla jalkineilla.” – Atte Kärnä, fysioterapeutti, Footbicin kehittäjä.

Footbic sopii aivan kaikille, kaiken ikäisille ja mitä moninaisemmista vaivoista kärsiville. Jalkaterän heikkouden on todettu aiheuttavan erilaisia kiputiloja aivan joka puolella kehoa - ei siis vain alaraajoissa.

Ryhmäharjoittelua on kolme kertaa, jonka aikana opetellaan tekemään opasvihkon harjoitteet oikein ja ohjataan lisäharjoitteita. Ennen ryhmään osallistumista suositellaan käytäväksi jalkaterä- tai alaraajatutkimus tilanteen kartoittamiseksi.

Footbicin avulla on mahdollista päästä eroon seuraavista vaivoista:

• Plantaarifaskiitti
  • Akillesjänteen vaivat
  • Vaivaisenluuongelmat
  • Vasaravarpaat
  • Mortonin oireyhtymä
  • Jännetuppitulehdukset
  • Juoksijanpolvi

Seuraavat kurssit alkavat ti 18.5. klo 13.30 ja to 20.3. klo 16.30. Kurssin kesto 3 viikkoa ja hinta 85€.

Ilmoittautua voit puh 020 743 7290 tai toimisto@fysio-eskola.fi

Footbic-ryhmän ohjaa Fysioterapeutti Jani Sihvonen. Footbic-ryhmän maksimikoko 6 henkilöä