Teemapäivä lantionpohjan lihasten merkityksestä la 25.3.2023

Lauantaina 25.3.2023, Fysio-Eskolan Studio-Sali, Valtakatu 38, 5.krs

Lantionpohjan lihasten merkitys terveydelle ja hyvinvoinnille
Asia koskettaa meitä kaikkia,  miehiä ja naisia

Virtsankarkailua, sukuelimiin säteilevää kipua, vatsan ja lantion alueen leikkausten jälkitilat.
Verenkiertoperäiset erektiohäiriöt. Raskaus ja synnytyksestä palautuminen, yhdyntäkivut, vatsalihasten erkauma.
Miehillä erityisesti alaselän/lantion alueen kivut, jotka säteilevät penikseen, kiveksiin, välilihaan tai  alavatsalle. Mm. näihin voidaan vaikuttaa lantionpohjan lihasten oikeanlaisella harjoittelulla.

Lantionpohjan lihakset ovat ainoa tuki lantiollemme alhaalta päin. Lihasmaton tulisi olla vahva, joustava, trampoliinimainen. Tärkein asia on tunnistaa oikeat lihakset ja osata myös rentouttaa ne. Ei pelkästään supistaa ja vahvistaa.

Tule kokeilemaan, kuinka löydät/tunnistat lantionpohjan lihaksesi. Saat vinkkejä harjoitteluun ja
lantionpohjan lihaksiin sekä fysioterapiaan erikoistuneelta asiantuntijalta vinkkejä harjoitteluun ja lihasten omaan testaukseen. Lisäksi tietoa, milloin tarvitaan myös fysioterapiaa / lantionpohjan fysioterapeuttia.

Pientä vaivaa on helpompi hoitaa ja ennaltaehkäisy kannattaa aina!

Tule kuulemaan ja kokemaan lisää lantionpohjan lihasten toiminnasta ja harjoittelusta.

• Naisten ryhmä klo 11.30
  • Miesten ryhmä klo 13.00

25e/hlö tai pariskunta 40e.

Ilmoittaudu viimeistään ke 22.3.2023 irmeli.petro@fysio-eskola.fi tai toimistoon p. 020 7437 290.

Seuraavat teemakurssit alkavat seuraavasti (5-8 hlöä):

• Pitävä Lantionpohja – 5 kerran kurssi naisille torstaina 30.3. klo 17.15 (84e)
  • MiesKUNTOON – 5 kerran kurssi torstaina 30.3. klo 18.15 (84e)

Ilmoittaudu jo nyt irmeli.petro@fysio-eskola.fi

ÄitiysPilates seuraavat 5 kerran kurssit:

• maanantaina 13.3. klo 10 (synnyttäneet)
  • maanantaina 27.3. klo 17.30 (raskaana olevat)
  • torstaina 30.3. klo 10 (synnyttäneet)

ÄitiysPilates-kursseille (hinta 84e) ilmoittautumiset ja lisätiedot nora.cedergren@fysio-eskola.fi