Tiedote: Lappeenrannassa Sidas tukipohjallisia jo vuodesta 1988

Lappeenrannassa Sidas tukipohjallisia jo vuodesta 1988
-    Fysio-Eskola uranuurtajien joukossa

Fysio-Eskolan TerveJalka-jalkaklinikka on toiminut 30 vuoden ajan palvellen yli 10 000 asiakasta. Asiakkaat ovat olleet 2-87 vuotiaita, reumaatikoista huippu-urheilijoihin. - Kaikkien kehossa toimii suljettu kineettinen ketju; paremmin tai huonommin. Jalkaterä on ryhdin peruskivi.

”Kaikki alkoi 80 -luvulla siitä, kun asiakkaakseni tuli koulun vahtimestari, jolla oli ollut selkävaivaa jo vuosia. Työssään hän käveli koulun käytäviä monta tuntia päivässä. Onnekseni ammatillisessa koulutuksessani huomioitiin asiakkaan koko ryhti: jalkaterästä päähän.” Näin kertoo Fysio-Eskolan yrittäjä-toimitusjohtaja-työfysioterapeutti- alaraaja-asiantuntija Maarit Eskola-Heikkinen.
”Niin myös tämän asiakkaani kohdalla tuli esille, että jos nilkkojen virheasentoa ei korjata, niin on ihan sama mitä hoitoa selälle tehdään, jos sama ärsyke nilkoista jatkuu, vaivat palaavat.” jatkaa Eskola-Heikkinen.

”Fysio-Eskola on edelläkävijä aktiivisten ja dynaamisten tukipohjallisten valmistuksessa. Ranskalainen Sidas Medicalin yksilöllisten tukipohjallisten konsepti perustettiin vuonna 1985 ja Fysio-Eskola on ollut mukana alusta lähtien Suomessa. He ovat olleet aktiivisesti mukana kouluttautumassa sekä mukana tuotekehityksessä. Maahantuojana olemme ylpeitä, että Fysio-Eskola kuuluu Sidas-ammattilaisten joukkoon!” kertoo Sidas Medicalin Product Manager Annmarie Lindfors

”Rasitusvammojen taustalla on usein väärin tapahtuva kuormitus. Etenkin alaraajoissa tämä virheellinen toiminta usein lähtee nilkasta ja jalkaterästä. Monenmoiset jumpat hyödyttävät, mutta dynaamisiin pohjallisiin verrattuna ovat hitaampia ja tehottomampia. Näiden yhdistäminen siis kannattaa. Lisäksi oikeaoppinen dynaaminen pohjallinen toimii ikään kuin joka askeleella aktiivisena jumpparina, jolloin omat lihakset oppivat ja harjaantuvat oikeaan biomekaniikkaan ja myöhemmin jaksavat hoitaa tehtävänsä itsenäisestikin.” kertoo Terveystalo Sportin ylilääkäri, ortopedi, urheilulääkäri Tapio Kallio

TerveJalka-jalkaklinikan 30-vuotis synttäreitä juhlitaan to 22.11. Fysio-Eskolan KunnonKaupassa. Päivän aikana on tarjolla mm. Jalkaklinikan kuntoneuvola, jossa paikalla Fysio-Eskolan alaraaja-asiantuntijat.

Maarit Eskola-Heikkinen, p. 0400 777 272
Fysio-Eskola, yrittäjä, toimitusjohtaja